x

„Dziennik” Barbary Białek w Defabryce

14 maja 2018

Barbara Białek w tym roku obroniła dyplom na wydziale rzeźby warszawskiej akademii Sztuk Pięknych pod kierunkiem profesora Janusza Pastwy, aneks u Profesora Andrzeja Sołygi. 

Podczas Nocy Muzeów zobaczyć będzie można m.in „Dziennik” czyli pracę dyplomową, która powstawała w okresie 2017-18, spotkać się z artystką i porozmawiać.

Dziennik Barbara Białek

Artystka pracuje w różnych materiałach od marmuru po papier. W swoich pracach syntetyzuje obserwacje natury wydobywając z nich proste formy.
 

„Dziennik” to rodzaj instalacji patchworkowej z wykorzystaniem włóczki i materiałów recyklingowych.
 

Przez ostatni rok akademicki artystka starała się codziennie wykonać jeden kwadrat o wymiarach mniej więcej 12 x 12cm. Kwadraty zszywane były chronologicznie i stanowią zapis upływającego czasu. Formy na kwadratach to w większości abstrakcje które są zapisem emocji i stanów emocjonalnych towarzyszących artystce podczas procesu twórczego.
 
Dużą rolę w pracy/instalacji odrywają kolory. Dobierane podświadomie lub rozmyślnie w zależności od nastroju, czy najważniejszych wydarzeń danego dnia.
 
Kwadrat, który jest tutaj elementem bazowym nie jest kształtem przypadkowym. Pracę artystka roboczo nazwała „Kalendarz-Pamiętnik”, odwołując się do tradycyjnego rozwiązania kalendarzy naściennych w których dni zapisane są w kwadracikach.     
 
Praca nad patchworkiem miała dla rzeźbiarki również znamiona arteterapii.
 
Mój „Dziennik” jest absolutnie niepraktyczny. Już zapisany, bez treści, czytelny tylko dla mnie. Jedyna jego funkcja dla osób trzecich to walor estetyczny. Nie o to mi chodziło, a chcąc nie chcąc na końcu i tak wszystko sprowadza się do wyglądu dzieła”  Barbara Białek.

 

Kontynuując zgadasz się na politykę cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close